3. AGROTEC ECO Rally ovládli světoví mistři. Navzdory horku
Už potřetí organizovali někteří zaměstnanci AGROTEC Group spolu s Autoklubem ČR tzv. závod pravidelnosti, tedy AGROTEC ECO Rally Hustopeče. Závodní posádky se na jih Moravy sjely poslední dva srpnové dny, kdy na ně čekaly trasy v součtu okolo 350 kilometrů. Cílem nebylo dorazit první, ale naopak s co nejnižší spotřebou a s konečným ideálním časem. Největším nepřítelem byly paradoxně teploty nad třicet stupňů.
V pátek 30. srpna se okolo třetí hodiny odpolední začali závodníci sjíždět na parkoviště u centrály. Před samotným závodem totiž musely posádky projít technickou a administrativní přejímkou a také stihnout nabít vozy. Soutěže se účastnilo celkem 16 posádek, z nichž jen jedno auto soutěžilo v kategorii spalovacích motorů. Jednalo se o pravidelné účastníky našeho závodu otce a syna Mičanovi s jejich historickou Škodou 110 L. Zbytek posádek byly elektromobily různých značek.
Po seznámení s měřicí aplikací a rozpravou se závodníci usadili do svých aut, dostali itinerář cesty a chystali se na první etapu. Jako první projel rampou a tím tak závod odtartoval Jan Kopecký s Janem Hlouškem, kteří řídili Škodu Enyaq. Hned po nich startovali loňští mistři světa a také nejúspěšnější čeští závodníci v této disciplíně Michal Žďárský s Jakubem Nábělkem. „Půjde nám o desetiny spotřeby, takže pojedeme bez klimatizace,“ přiznal před startem Žďárský. Obdivuhodný výkon, vzhledem k tomu, že teploty atakovaly tropických 32 stupňů. Z Hustopečí postupně vyrazily všechny posádky, aby projely plánovanou trasu, která zahrnovala pět testů v délce asi 180 kilometrů. To vše kolem Mikulova, Novomlýnských nádrží a Lednice.
V sobotu na závodníky čekala zcela nová trasa, tentokrát o délce 180 kilometrů. Vydali se více na sever, směrem na Ivančicko. Zhruba v polovině na ně čekala zastávka v jaderné elektrárně Dukovany, která patří partnerovi letošního mistrovství společnosti ČEZ.
Kromě drobného občerstvení si všichni přítomní mohli vyzkoušet, jak v elektrárně vzniká el. energie, jak se plánuje vhodný energetický mix a třeba se i dozvědět něco o nácviku poplachu v elektrárně. Protože není možné dostat se přímo do samotné elektrárny, v infocentru dostali brýle s virtuální realitou, které je dovedly až k reaktoru nebo na nejvyšší místo elektrárny – chladící věž.
Zhruba po dvou hodinách se závodníci vydali do 2. sobotní etapy, jejíž cíl byl naplánován ve Vinařském domě DOMINANT v Rakvicích. Tam první posádky dorazily krátce po 15. hodině. Zbývalo už jen za každé překročení ideální rychlosti udělit trestné body, spočítat spotřebu a seřadit závodníky v jednotlivých kategoriích.
Českou trophy PHOENIX CONTACT ovládl Michal Žďárský s Jakubem Nábělkem se svou Konou, za nimi skončila dvojice Lucie Kudrnovská a Petr Timura s Peugeotem e-208 a třetí příčku obsadili závodníci Tomáš Plesník a David Dočekal taktéž s vozem Hyundai Kona.
ČEZ Mistrovství ČR v ecoRally dopadlo velmi podobně. Vítězové jsou stejní a dvojice na druhém a třetím místě se vystřídaly. Mezi značkami tak byly nejúspěšnější automobilky Hyundai, Peugeot a Citroen. S prázdnou neodjeli ani jediní zástupci v kategorii historických vozů, a to Petr a Lukáš Mičanovi s vozem Škoda 110 L.